Na deň oslobodenia
sovietskou armádou sme rozobrali saciu a výfukovú časť a začali z úpravami. Samozrejme tomu predchádzala príprava pomocného materiálu, ako sú nerezové trubky, hadice, spony, staré výfukové potrubia a samozrejme to najhlavnejšie – TURBO. Použili sme typ KKK K16. Je to asi najväčšie turbo, ktoré vojde do priestoru, ale bohužiaľ nič menšie v dobrom stave sme nezohnali.
Ešte na úvod chcem zdôrazniť, že našou snahou to bolo spraviť čo najlacnejšie z viacerých dôvodov.
Takže pripravili sme prírubu medzi Turbo a pôvodne výfukové potrubie. Ďalej bolo potrebné spraviť nové výfukové potrubie medzi Turbo a katalyzátor z lamda sondou.
Turbo bolo nainštalované a začalo sa pripájanie hadíc. Použili sa gumové hadice a nerezové tenkostenné trubky. Do jednej tenkostennej trubky sa zakomponoval snímač tlaku turba z Octavie 1.8 turbo a ďalší otvor slúžil na dodatočnú reguláciu turbotlaku. Najmenší tlak turba, ktorý je možné nastaviť je 0,8 baru a to je na sériový motor veľa. Od snímača tlaku oleja bol cez Téčko privedený olej do turba a z turba ide samospádom do olejovej vane.V olejovej vani je ešte snímač teploty oleja.
Chladenie oleja ani vzduchu nie je spravené z dôvodu testov ich vplyvu a významu. Výsledky popíšem nižšie.
Labels: skoda
<< Home